Suomalaisuus on Fazerin Sinisen brändi-identiteetin merkittävin osa, ja Sininen onkin halunnut ottaa joka vuosi osaa itsenäisyyspäivän viettoon. Mikä olisikaan sinisempi hetki suomalaisille.
— Itsenäisyyspäivä on hyvin tärkeä hetki Fazerin Sinisen bränditeolle. Siinä yhdistyy Sinisen asema suomalaisten sydämissä. Karl Fazer haluaa omistaa kaikille suomalaisille rakkaan hetken, kun suomalaisuutta ja itsenäisyyttä juhlistetaan. Tuotelähtöisyyden sijaan valittu linja on kiinni brändin arvoissa, identiteetissä ja suomalaisuudessa, Repo vahvistaa.
Viime vuosien itsenäisyyspäivän toteutuksissa on keskitytty Helsingin Sanomien etusivuun. Hopeahuipulla palkittu vuoden 2022
Rauhankyyhky-etusivu onnistui kuvastamaan aikaa ja ottamaan samalla kantaa. Ikonisen brändin tunnistaa vaikka pakkauskääre nurinpäin. Myös viimevuotinen Sininen hetki -etusivu palkittiin Hopeahuipulla tänä keväänä.
— Päätimme luottaa vahvasti siniseen sävyymme. Kovin moni brändi Suomessa ei pysty sellaiseen. HS:n etusivua koristi pelkkä oma värisävymme, joka on niin vahva osa brändi-identiteettiä ja tunnistettavuutta. Tunnettuus ja assosiaatio kantoivat ilman, että sanottiin tai näytettiin mitään muuta, Repo taustoittaa.
— Fazerin Sinisen on yksi ainoista Suomessa rekisteröidyistä värisävyistä. Vuonna 2001 Sinisen sävy rekisteröitiin omaksi värimerkikseen. Värin käytön, tunnettuuden ja näyttöjen tulee olla erittäin vahvoja, jotta värimerkin rekisteröinti onnistuu, Repo toteaa.
Tutustu palkittuihin
Rauhankyyhkyyn ja
Sinisen hetkeen.