ABB

Vuorovaikutusvalmennus asiakaskokemuksen kehityksen tukena

Yhteistyömme ABB Suomen kanssa otti uuden harppauksen, kun järjestimme takuutiimille kattavan vuorovaikutus- ja viestintävalmennuksen. Osallistava valmennuskokonaisuus keräsi kosolti kiitosta osallistujilta.
Jaa

Asiakaskokemus keskiöön

ABB Helsingin konetehtaalla asiakaskokemuksen kehittäminen on keskeinen prioriteetti ja kilpailuvaltti. Osana tätä kehitystyötä toteutimme takuutiimin asiantuntijoille viestintä- ja vuorovaikutusvalmennuksen, jonka näkökulmana oli hankalissa asiakastilanteissa menestyminen.

Tavoitteena toimintamallien ja osaamisen päivitys

Valmennuksen avulla haluttiin entisestään kehittää ABB:n sisäisiä viestintä- ja toimintamalleja, sitouttaa työntekijöitä ja tarjota mahdollisuus vertaistuelle ja parhaiden käytäntöjen jakamiselle kollegoiden kesken. Yhden päivän mittainen valmennus järjestettiin saman viikon aikana kahdelle eri ryhmälle. Teemoja olivat ABB:n asiakaskokemuksen tavoitetason läpikäynti, vuorovaikutustaidot, viestintä hankalissa tilanteissa, argumentointi- ja neuvottelutaidot sekä esiintyminen.

Osallistava toteutus

Luento-osuuksien lisäksi valmennuspäivään rakennettiin useita keskustelu- ja harjoitushetkiä, joiden avulla ns. hiljainen tieto liikkui ja osallistujat saivat tilaisuuden vaihtaa kokemuksia. Lisäksi ryhmä- ja paritöiden myötä läsnäolijat pääsivät esimerkkitapausten kautta keksimään ja esittämään ratkaisuja arjen haastaviin asiakaspalvelutilanteisiin.

Opit käyttöön

Valmennus keräsi kiitosta etenkin osallistavasta ja keskustelevasta toteutustavasta, jossa jokainen pääsi pohtimaan teemoja omasta asiantuntijaroolistaan käsin. Valmennus nosti esiin useita aiheita, joiden kehittämistä jatketaan organisaation eri tahoilla.

”Valmistautuminen oli tehty huolella mikä teki koulutuksesta tehokasta. Hyvää keskustelua aiheesta käytännön kokemusten kautta aiheen teorian avulla.”
Osallistujan kommentti
SEK logo

Tilaa uutiskirje

Oy SEK Ab
John Stenbergin ranta 2
00530 Helsinki, Finland
info@sek.fi
+358 9 695 71