ABB Suomelle toteuttamamme työ Suomalainen valmennusosaaminen kansainvälisille areenoille valittiin vuoden viestintätyöksi Finnish Comms Awardsissa. Viestintäkilpailun gaalassa lokakuussa juhlittiin Suomen parhaita viestintätöitä vuodelta 2024. Vuoden viestintätyön lisäksi saimme peräti kuusi kategoriavoittoa.
- Tämä oli aivan käsittämätön vuosi meille. Erityisin onnellinen olen siitä, miten laaja-alainen osaamisemme näkyy palkinnoissa. Palkintoja tuli muutosviestinnästä B2B-viestintään ja teemojen hallinnasta hankeviestintään, iloitsee SEKin viestintäliiketoiminnan vetäjä Tiina Hosiokoski.
- Tuomariston perusteluissa näkyy ammattitaidon arvostus ja pitkäkestoinen yhdessä tekeminen asiakkaiden kanssa, mutta myös vaikuttavuus: olemme saaneet aikaan muutosta, jota on voitu myös todentaa. Kova suoritus kaikilta tiimeiltä!
SEKin voitot Finnish Comms Awardsissa 2024:
Viestintävalmennus ja simulaatiot & Vuoden viestintätyö
ABB Suomi – Suomalainen valmennusosaaminen kansainvälisille areenoille
Tuomariston perustelut: Uskomattoman pitkä kumppanuus, joka osuu aivan asiakkaan liiketoiminnan ytimeen: työtyytyväisyyteen ja osaajien pitämiseen. Työ on hyvä osoitus siitä, mitä syvä ymmärrys asiakkaan liiketoiminnasta ja kehitystarpeista parhaimmillaan tuottaa. Vaikutuksen teki myös kansainvälinen ulottuvuus sekä se, että asiakkaalle tarjottavaa toimintamallia kehitetään jatkuvasti sen sijaan että jatkettaisiin samalla sapluunalla vuodesta toiseen.
Yritys- ja yhteisöviestintä (ulkoinen)
Business Joensuu – Joensuu – Fotoniikan koti
Tuomariston perustelut: Onnistunut viestintäkokonaisuus, jossa saavutettiin tavoitteet monella eri rintamalla. Selkeä kuvaus lähtötilanteesta, haasteesta, tavoitteista sekä ratkaisuista. Toimiston työstä välittyy kuva perinpohjaisesta ja ammattimaisesti johdetusta strategisesta konsultoinnista, jossa päästään tavoitteisiin.
Toimintaympäristön teemojen hallinta (Issues Management)
Asuntosäätiö – Onnella on osoite. Asuntosäätiö ajatusjohtajaksi vaativassa toimintaympäristössä
Tuomariston perustelut: Kyseessä oli strateginen ja monikanavainen keissi, jossa viestinnällä on tuettu taidokkaasti asiakkaan koko liiketoimintaa ja edunvalvontatyötä: viestinnästä on tullut aito työkalu johdolle. Työ oli malliesimerkki siitä, miten pohjaksi laadittua tutkimusta hyödynnetään tunnettuuden, maineen ja ajatusjohtajuuden rakentamisessa. Plussaa tuli myös yhteistyön pitkäjänteisyydestä.
Muutosviestintä
Oma Häme – Osallistava strategiaviestintä johti isoon muutokseen
Tuomariston perustelut: Tavoitteellisesti ja monitasoisesti osallistava muutosviestinnän työ, joka on vaatinut asiakkaalta resursseja ja tahtotilaa sekä toimistolta ammattitaitoa ja näkemyksellisyyttä. Kokonaisuudessa tulee onnistuneesti esiin lähtötilanteen haastavuus sekä projektin laajuus. Erityinen kiitos siitä, että toimisto johti muutosta vahvistamalla lähijohdon viestintä- ja vuorovaikutuskyvykkyyttä.
Hankeviestintä (Julkishallinto, oppilaitokset, järjestöt, liitot)
Tilastokeskus – Mennäänkö vaan mutulla? Tilastokeskus ryhtyi taisteluun suomalaisten tutkimusuupumusta vastaan
Tuomariston perustelut: Yhteiskunnallisesti tärkeää aihetta on ratkaistu perinteisin keinoin, mutta laadukkaasti toteutettuna. Kilpailutyö osoittaa vahvaa asiakasorganisaation toiminnan ymmärrystä. Myös vaikuttavuuden mittaamisessa on onnistuttu: aihe ei jäänyt vain keskustelujen tasolle, vaan toiminnallinen tavoite – tutkimukseen vastaajien määrän kasvattaminen – saavutettiin.
Palvelu- ja tuoteviestintä (B2B-viestintä)
Vantaan Energia – Maailman suurin lämmön kausivarasto tavoitti lanseerausvaiheessa haastavat kohderyhmät Suomessa ja maailmalla
Tuomariston perustelut: Hieno esimerkki pienen budjetin loistavasta käytöstä haastavan viestinnällisen tilanteen voittamiseksi. Kumppanin strateginen ymmärrys ja laaja viestinnän osaamispaletti toivat erinomaiset tulokset. Lisäpisteet asiakkaan ja toimiston pitkäkestoisesta yhteistyöstä.
Huikeat onnittelut voittotiimeille!
Kaikki voittajat ja tuomariston perustelut:
https://finnishcommsawards.fi/2024/10/31/finnish-comms-awards-voittajat-2024/