Arvostettu Cannes Lions -festivaali järjestetään tänä vuonna 16.–20.6. Suomesta valittiin yhteensä kolme tuomaria Cannes Lions –tuomaristoon, joista yksi on SEKin Head of Social Media and Influencer Marketing Enoma Edevbaro. Enoma valittiin Social & Creator –kategorian shortlist-tuomaristoon.
Mitä ajatuksia sinulla on tuomaroinnista?
Olen todella innoissani! Ihan huikeaa, että minut valittiin tähän. Dream come true -fiilis on päällimmäisenä. Tämä on tosi iso merkkipaalu urapolulla. On todella hienoa päästä edustamaan suomalaisena muiden kansainvälisten tuomareiden joukkoon ja upeaa, että SEKiltä pääsee mukaan edustusta.
Millaisia kisatöitä toivot näkeväsi?
Odotan näkeväni maailmanluokan keissejä, joissa ei ole vain oivaltava idea keskiössä, vaan myös oivaltava ja kekseliäs toteutus. Somessa voi tehdä niin paljon, joten toivon näkeväni kuinka uskaliaita brändit ovat olleet somenatiiveissa toteutuksissa sekä tarttuessaan erilaisiin niche-yleisöihin ja aiheisiin.
Toivon myös aidosti oivaltavia lähestymisiä ja toteutuksia, joissa brändit ovat uskaltaneet sukeltaa somen syviin “rabbit holeihin” ja miten sieltä on löydetty brändille sopivia sisällöntuottajia joiden kanssa tekemistä on rakennettu yhdessä.
Onko jotain erityistä, mihin aiot kiinnittää huomiota kisatöissä?
Etenkin idean toteutuksen kunnianhimoon: onko menty vain siitä mistä aita on matalin vai mietitty toteutusta laajemmin ja oivaltavammin.
Haluan nähdä myös selkeitä syitä siihen, miksi jokin vaikuttaja tai sisällöntuottaja on valittu kokonaisuuteen mukaan. Onko siinä jokin aito linkki heihin vai onko heitä käytetty vain “julkkiksina”.
Lisäksi kiinnitän huomiota viihdyttävyyteen, oivaltavuuteen ja Social 1st suunniteltuihin kokonaisuuksiin.