Sosiaalinen media on voittamaton työkalu, kun halutaan olla siellä, missä yleisötkin ovat. Kuitenkin eri kanavat pursuavat viestejä ja sisältöjä. Some pitää tehdä tunteita herättävästi ja erottuvasti – ja siihen kysyntään vastaa SEK Social.
Somen avulla rakennetaan brändiä pitkäjänteisesti. Sosiaalinen median palveluiden kysyntä onkin lisääntynyt valtavasti ja tähän kysyntään vastataan uudella osaamisalueella.
- Jossain vaiheessa somesta tuli organisaatiolle vähän kuin yksi tiedotuskanava muiden joukossa. Tietyillä tahoilla se rooli perusteltua ja tarpeellista edelleen, mutta brändeille somen tulisi olla paikka viettää aikaa yleisönsä kanssa. SEK Social on edelläkävijä tässä osaamisessa, kertoo viestinnän liiketoimintajohtaja
Tiina Hosiokoski.
- Laadimme strategioita ja suunnitelmia sekä toimimme sisältökumppanina. Valmennamme ja sparraamme myös paljon. Erityisen suosittuja ovat olleet inspiraatiotyöpajat, joissa keskitytään tiettyyn teemaan. SEK Socialin palveluihin kuuluu myös vaikuttajamarkkinointi, Hosiokoski kuvailee.
Suunnittelemme aina "social first" -näkökulmasta
Sosiaalinen media mahdollistaa aktiivisen vuorovaikutuksen brändin ja yleisön välillä. Siksi on tärkeää, että some ei ole vain yksi kanava valikoimassa. Some ei ole myöskään ihmisille vain ajanviettoa, vaan se tarjoaa mahdollisuuden syventää brändin tarinaa ja luoda merkityksellisiä kokemuksia.
- SEK Socialissa mietimme, miten olemme somessa – emme, miten jalkautamme kampanjan someen. Meillä on upeita esimerkkejä, joissa puhuttelevien sisältöjen avulla on käynnistetty maailmanlaajuisia ilmiöitä, tavoitettu oikeita kohderyhmiä ja saatu aikaan muutosta, sanoo Head of SEK Social
Enoma Edevbaro.
Vuonna 2024 puhuttavat monet kiinnostavat asiat, kuten Threads ja tekoäly.
- Tiktok on ollut viime aikoina suurin hype. Nyt odotamme mielenkiinnolla, miten uusi Threads rantautuu Suomeen. Toinen kiinnostava aihe on tekoäly sosiaalisessa mediassa, jolla on merkittävä rooli sosiaalisen median toiminnassa ja kehityksessä.
Jo pitkään on puhuttu, että aito somesisältö on ykkönen.
- Vahvan ja varteenotettavan vaihtoehdon aidolle sisällöntuotannolle tarjoavat myös UGC- sisällöntuottajat (user generated content). Tästä ja muista trendeistä kerromme tarkemmin tulevissa sisällöissämme, Edevbaro kertoo.
Lisätietoja:
Tiina Hosiokoski, Business Director, Communication
puh. 045 130 4831
tiina.hosiokoski@sek.fi
Enoma Edevbaro, Head of SEK Social
puh. 044 920 5064
enoma.edevbaro@sek.fi