SEKille Vuoden toimisto -erityismaininta ja kolme voittoa Kaiku-audiomainoskilpailusta 

9.4.2025

Kaiku-audiomainoskilpailussa palkittiin jälleen viime vuoden parhaita audio- ja radiomainoksia. Tuomaristo arvioi muun muassa mainoksen erottuvuutta, äänimaailman onnistuneisuutta sekä brändin tunnistettavuutta. KaikuGaalassa palkittiin parhaat mainokset yhdeksässä kategoriassa. SEK nappasi voiton kolmessa kategoriassa: Vuoden audiokonsepti, Vuoden korvamato ja Vuoden mainosmusiikki.

SEK sai myös kunnian ottaa vastaan Vuoden mainostoimisto -erityismaininnan.

– Olemme panostaneet paljon audioon ja äänibrändäykseen. On todella hienoa, että asia on huomattu ja meidät valittiin Kaikussa vuoden toimistoksi, hehkuttaa SEKin toimitusjohtaja Jaakko Rantala.



Vuoden audiokonsepti

Gigantti – Se nyt vaan on tyhmää

Tuomariston perustelut:

"Voittajakonsepti on nerokas päivitys tunnettuun brändiviestiin. Siinä tuttu slogan herää uudella voimalla eloon ja pyyhkii pölyt menneestä raikkaalla otteella. Laadukas ja tarttuva biisi sekä huippuluokan tuotantoarvot tekevät konseptista vaikuttavan ja erottuvan. Vanha konsepti palautuu mieliin niille, jotka sen muistavat, ja samalla se esitellään uudelle yleisölle tuoreella tavalla. Audiomainoksissa brändin omistama ydinlupaus on nostettu esiin niin vahvasti, että se yksinäänkin toimii."

Vuoden mainosmusiikki

Fazer – Sininen Hetki

Tuomariston perustelut:

"Voittajamainosbiisi on mestarillinen yhdistelmä ikonista brändiä ja ikonista ääntä. Biisi herättää voimakkaita tunteita, jopa nostalgian kyyneleet silmiin. Vaikka biisi ei ole uusi, sen tuttuus ja turvallisuus vahvistavat brändin pitkäikäisyyttä ja luotettavuutta. Lisäksi laadukas tuotanto tukee brändiä uskottavasti. Tämä ei ole vain mainosmusiikkia: tämä on vahva bränditeko, joka yhdistää legendan ja brändin ainutlaatuisella tavalla."

Vuoden korvamato

Gigantti – Se nyt vaan on tyhmää

Tuomariston perustelut:

"Korvamato-voittaja on klassikko, joka on saatu uuteen uskoon modernilla ja iskevällä otteella, jääden vahvasti mieleen ja kestäen toistoa. Sanat ovat osuvat ja tehokkaat, tarttuen heti jopa ärsyttävyyteen asti, mutta säilyttäen kunnioituksen perinteitä kohtaan. Uudistettu versio tuo perinteet tähän päivään, ja tuomaristo toivoo nähdäkseen jatkoa tälle kekseliäälle lähestymistavalle."

Onnittelut voittajatiimeille!
SEK logo

Tilaa uutiskirje

Oy SEK Ab
John Stenbergin ranta 2
00530 Helsinki, Finland
info@sek.fi
+358 9 695 71