Visit Finlandin kanssa toteutettu Masterclass of Happiness valloitti maailman, teki tulosta ja ylsi shortille Health & Wellness -kategoriassa Cannes Lionsissa.
Kesäkuu huipentuu juhannuksen ympärillä Cannes Lions -festivaaliin. Tänä vuonna meillä oli todella aihetta juhlaan, sillä työmme Masterclass of Happiness ylsi ehdolle Health & Wellness -kategoriassa.
Masterclass of Happiness -kampanjassa sosiaalisen median haltuunotto ja PR-työ synnyttivät globaalin ilmiön, jolla oli vaikuttavia tuloksia. Kaiken kaikkiaan saimme yli 2500 mediaosumaa maailmanlaajuisesti. Aiheesta uutisoivat mediat, kuten CBS News, BBC, Forbes ja ABC News. Visit Finlandin digitaaliset kanavat kasvoivat huimasti kampanjan lanseerauksen jälkeen: sosiaalisen median seuraajamäärä kasvoi 22 % ja verkkosivuliikenne 350 %. Hashtag-näyttökerrat TikTokissa ylittivät 9,6 miljoonaa. Yllättävä Instagram-suosituksen saaminen sometähti Kourtney Kardashianilta (224 miljoonaa seuraajaa) lisäsi entisestään ihmisten kiinnostusta.
Kampanjan keskeisin tavoite oli tietenkin Suomen tunnettuuden lisääminen matkakohteena. Vertailtaessa matkailulukuja edelliseen vuoteen vaikutus on kiistaton: Suomeen suuntautunut matkailu lisääntyi yhteensä 8 %.
Kampanja on palkittu monissa muissakin markkinointikilpailuissa, mm. kansainvälisessä The SABRE Awards EMEAssa.
"Suomalainen elämäntapa edustaa positiivista näkemystä yleisen onnellisuustason laskiessa maailmanlaajuisesti*. Tämä on meille tekijöille tosi tärkeä ja merkityksellinen aihe, joka lähtee aidoista lähtökohdista. Olemme halunneet jakaa suomalaista elämäntapaa ja onnellisuutta. Uskon, että se näkyy kampanjan kansainvälisessä kisamenestyksessä.” kertoo Suvi Lähde, SEKin vastaava luova johtaja.
Case-video:
https://www.adsoftheworld.com/campaigns/masterclass-of-happiness
Lue lisää kampanjasta:
https://www.mrktng.fi/markkinointiuutiset/cannes-lions-shortilla-ollut-masterclass-of-happiness-on-avain-suomalaiseen-onnellisuuteen/*The Happiness Report, Oracle, June 2022