Kuntarahoituksen uudistetun strategian myötä uudistimme brändin sekä visuaalisen ilmeen. Brändinrakennuksessa koemme tärkeäksi, että brändi kietoutuu vahvasti suuremman merkityksen ympärille. Siksi osallistimme uudistukseen laajasti sidosryhmiä.
Maailma on muuttunut, asiakkaiden toimintakenttä on muuttunut ja Kuntarahoitus on muuttunut. Voimakkaassa kasvussa ollut yhtiö halusi siksi kääntää katseensa tulevaisuuteen ja laajentaa näkökulmaansa. Tavoitteenamme oli uudistaa Kuntarahoituksen brändi niin, että se erottuu toimintaympäristössään, vastaa henkilökunnan näkemykseen, on totta asiakkaille ja puhuttelee globaalia sijoittajakuntaa.
Brändin ydin ja tunnistettavuustekijät luotiin sidosryhmiä osallistamalla. Kartoitimme prosessin aikana useissa eri vaiheissa sidosryhmien mielipiteitä, kokemuksia ja toiveita. Esiin nousseita teemoja olivat erityisesti tulevaisuuden ennakointi muuttuvassa maailmassa sekä investointipäätöksien vastuullisuus.
Osana osallistavaa työtapaa selvitimme Kuntarahoituksen asiakkaiden kokemuksia Kuntarahoituksen vahvuuksista ja kehityskohteista heidän näkökulmastaan. Myös henkilökunta oli vahvasti mukana työssä. Uudistuksilla ei ole merkitystä, elleivät ne ulotu toimintaan ja arkeen. Siksi henkilökunnan näkemyksellä on keskeinen rooli, etenkin kun tavoitteena on palveluiden kehittäminen ja entistä laajempi asiantuntemuksen jakaminen.