Toimivimmallakaan strategialla ei ole voimaa, jos se ei jalkaudu käytäntöön.
Luova strategia kiteytyi kysymykseen: “Miltä strategialehtien sivuilla kuvailtu Suomi todellisuudessa näyttää, miltä se tuntuu ja kuulostaa?” Syntyi idea filmisarjasta, jonka teemoittaisimme strategiassa määriteltyjen USP:den mukaan. Jotta voisimme dokumentoida aitojen ihmisten kautta maailman onnellisimman kansan ytimen, päätettiin toteutus tehdä kunnianhimoisesti vuoden kestävänä projektina – näin voisimme esitellä Suomen neljän vuodenajan linssin läpi.
Filmien tyylin tuli rikkoa matkailualan perinteitä – ainutlaatuinen yhdistelmä dokumentaarisuutta ja elokuvallisuutta jatkaisi uskollisesti Visit Finlandin edelläkävijyyttä ja lunastaisi lupauksen “Visit Finlandin kanssa et ole koskaan sivustakatsoja, vaan osa aitoa tarinaa, kaukana matkailun kliseistä”.