Kuukauden seikkailijat laadukkaan somesisällön tuottajina

Käyttäjien luoma sisältö eli user generated content (UGC) on yksi vuoden 2024 sometrendeistä. Škoda oli yksi trendin edelläkävijöistä jo kesällä 2023, kun Škoda Suomelle suunnittelemamme kampanja johdatti seikkailunjanoiset autoilijat tuottamaan aidosti laadukasta sisältöä brändin somekanaviin.
Jaa

Seikkailuntäyteisiä sisältöjä ennakkoluulotta

Uusi bränditarina “Hetkiä, joista jää tarina” johdatteli ihmiset uudistuneen Škoda-brändin pariin. Brändikampanjassa aktivoimme ihmisiä jakamaan meille kuvauksen unohtamattomasta hetkestään. Saimme lähes 3 000 elämänmakuista tarinaa ympäri Suomen.



Joka kuukausi yksi onnellinen voittaja sai käyttöönsä Enyaq Coupé -täyssähköauton kahdeksi viikoksi. Voittajat lähtivät rohkeasti dokumentoimaan seikkailujaan ja tuottamaan monipuolisia somesisältöjä Škodan markkinoinnin käyttöön. Autoilijoiden luomat sisällöt yllättivät kaikella arvollaan. Saimme paljon erinomaista kuva- ja videomateriaalia Škodan orgaaniseen someen.


Elämänmakuisia hetkiä, joista jää tarina

Käyttäjien ja asiakkaiden tuottamalle sisällölle on tyypillistä näyttää todellista elämää ja jakaa aitoja suosituksia, ovathan näiden sisältöjen takana tavalliset ihmiset. Autenttisuus ja rehellisyys lisäävät sisältöjen uskottavuutta ja tekevät niistä helpommin lähestyttäviä.

Kuukauden seikkailijat onnistuivat taltioimaan iloa ja jännitystä, jota uudenhohtoinen täyssähköauto herätti koko perheessä. Tämä oli monille ensimmäinen kokemus sähköautoilusta arjessa, vaikka koeajoja saattoi jo olla takana. Sisällöistä välittyi uteliaisuus uudenlaista autoilua kohtaan ja uuden oppimisen riemu, kun Enyaqin helppous ja vaivattomuus paljastuivat.

Käyttäjien luomissa sisällöissä ei välttämättä näy tunnistettavia ihmisiä ja jos näkyy, niin he eivät yleensä ole tunnettuja henkilöitä, kuten vaikuttajia. Tässä kampanjassa osa voittajista oli mukana omilla kasvoillaan, toiset keskittyivät tallentamaan näkemäänsä ja kokemaansa kuin omin silmin.

Ajokokemuksen jakaminen arjen yläpuolelta

Autenttinen käyttökokemus välittyi tuotetuissa somesisällöissä sekä Škoda Magazinen tunnelmissa. Useampi voittaja kertoi kiintyneensä sähköautoiluun ja kokeneensa jopa pientä liikutusta ajojakson päättymisestä.

Onnistunutta käyttökokemusta tukivat myös voittajien sanat seuraavan autovalinnan vahvistumisesta. Taisipa muutamaa onnekasta puraista myös autonvaihtokärpänen, vaikkei auton vaihtamista oltu suunniteltu.

Voittajien odotukset ylittäneen ajokokemuksen viimeisteli katseet vanginnut ulkokuori. Suunnittelimme kampanja-Enyaqiin metallisen erikoissävytyksen, joka hehkui eri väreissä valon ja vuorokauden ajan mukaan. Käyttäjien sisällöistä loisti ylpeys hienosta ajoneuvosta, joka keräsi positiivista huomiota niin Kolin kuin Pyynikinkin huipulla.

Haluatko kuulla lisää, miten brändisi voisi hyödyntää UGC-toteutuksia?
SEK logo

Tilaa uutiskirje

Oy SEK Ab
John Stenbergin ranta 2
00530 Helsinki, Finland
info@sek.fi
+358 9 695 71