Tarvitsemme avuksemme kokemusasiantuntijoita – henkilöitä, joihin kohderyhmä voi samaistua tai joiden sana merkitsee heille paljon. Tarvitsimme sisältöjä, joita sidosryhmät voivat jakaa ja tarvitsimme sidosryhmien tuen ja luottamuksen, jotta he vievät viestiä eteenpäin.
- Uskottavat ja puhuttelevat keulakuvat
Kampanjaan tuotiin mukaan lukuisia erilaisia keulakuvia aikuisikään ehtineistä alan vaihtajista nuorempiin vaikuttajiin. Kampanjan kasvoina olivat muun muassa rallitähti Sami Pajari sekä julkkiskokki Micke Björklund. Saimme mukaan myös ammatillisen koulutuspolun kulkeneen rap-tähti VilleGallen, joka koki aiheen niin tärkeäksi, että antoi hittibiisi “Amatimies” käyttöömme.
- Kiinnostavat sisällöt
Vahvat pääviestit ja monikäyttöiset kuva- ja videomuotoiset materiaalit innostivat käyttämään. Sisältöjen leviäminen varmistettiin strategisella kohderyhmäsuunnittelulla, jossa kanavapalettiin valittiin juuri ne kanavat, joista nuoret ja nuorten vanhemmat on mahdollista tavoittaa.
- Vahva verkostotyö
Oppilaitoksia ja koulutuksen järjestäjiä osallistamalla ja kuuntelemalla vahvistimme ja laajensimme verkostoa. Motivoituneet organisaatiot veivät aktiivisesti viestiä eteenpäin omissa kanavissaan.