Valtavankokoinen Oma Häme oli syntynyt “yhdessä yössä”. Hyvinvointialuejohtaja oli valmistellut aluehallituksen kanssa laajan muutosstrategian, joka oli toiminnan jatkuvuudelle välttämättömyys. Työstä haluttiin kertoa niin, että se ei herätä huolta, mutta myös viestiä, että muutosta tarvitaan.
Tavoitteena oli:
- Luoda sanoitusta ja materiaalia hyvinvointialueen johtajalle ja kaikille lähijohtajille helpottamaan strategiasta viestimistä. Tarkoituksena oli kertoa strategiatyön laajuudesta, mutta myös yksinkertaistaa ja innostaa rakentamaan yhdessä uutta organisaatiota.
- Tavoitteena oli saada kriittiset strategiatavoitteet tavoittamaan henkilökunta niin, että se saa aikaan muutosta toiminnassa.
Alkoi pohdinta, miten strategia viedään yli 7000 ihmisen arkeen organisaatiossa, jossa työskennellään ympärivuorokautisissa vuoroissa tietokoneiden ja muiden viestintälaitteiden ulottumattomissa.