Valio

Valio PROfeel pakkausuudistus

Valio PROfeel -pakkauksen design oli tuoteperheen kasvaessa menettänyt yhdenmukaista linjaansa. Tietyt tuotetyypit tai maut saattoivat mennä sekaisin ja monelle kuluttajalle tärkeät makeutustavat eivät tulleet selkeästi esille. Tämä oli kovassa kasvussa olevalle ja kansainväliselle Valio PROfeel tuoteperheelle haaste joka täytyi ratkaista.
Jaa
Valio PROfeel pakkausuudistus

Energiaa, herkullisuutta ja positiivisuutta

Uusi pakkausdesign suunniteltiin viestimään PROfeeliin liitettyjä mielikuvia: energiaa, herkullisuutta ja positiivisuutta. Varsinkin hyvää makua haluttiin korostaa entistä enemmän, sillä se on Valio PROfeelin selkeä erottautumisvaltti proteiinikategoriassa.
Varsinkin hyvää makua haluttiin korostaa entistä enemmän, sillä se on Valio PROfeelin selkeä erottautumisvaltti proteiinikategoriassa.
ValioPROfeel pakkausuudistus

Kaksijakoinen design

Kaksijakoinen design lähti tarpeesta viestiä vahvasti sekä herkullisuutta että proteiinia. Laajalle tuoteperheelle myös selkeän visuaalisen koodin ja hyllynäkyvyyden luominen olivat ensiarvoisen tärkeitä.
“Laajalle tuoteperheelle myös selkeän visuaalisen koodin ja hyllynäkyvyyden luominen olivat ensiarvoisen tärkeitä.”
Valio PROfeel pakkausuudistus

Erottava elementti

Aiemmista pakkauksista mukana haluttiin pitää energinen räjähdys, joka erottaisi Valio PROfeelin vastaavista tuotteista viestien samalla energiaa ja liikettä. Herkullinen tuote- tai raaka-ainekuva helpottaa osaltaan eri tuotetyyppien löytymistä. Pehmeä, raikas ja luonnollinen värimaailma viestii aidoista raaka-aineista.
“Pehmeä, raikas ja luonnollinen värimaailma viestii aidoista raaka-aineista.”
Kaiken taustalla on ylöspäin suuntautuva “cut”, joka linkittää tuotteen Valion uudistuneeseen ilmeeseen ja auttaa koodaamaan sekä 
makua että proteiinia.
Valio PROfeel pakkausuudistus

Pehmeä, raikas ja luonnollinen väripaletti

Halusimme raikastaa proteiinikategorian mustaa värimaailmaa, ja pehmeä, raikas ja luonnollinen paletti viestii aidoista raaka-aineista. Näin rakentamamme design-systeemi ratkaisee erottautuvuuden ongelmat, mahdollistaa tuoteperheen laajentumisen ja linkittää Valio PROfeelin Valion emobrändiin. Ja ennen kaikkea tukee tuotteen kaupallista kasvua.
SEK logo

Tilaa uutiskirje

Oy SEK Ab
John Stenbergin ranta 2
00530 Helsinki, Finland
info@sek.fi
+358 9 695 71